ТОВ “ТІС-Руда”

Впровадження автоматизованої інформаційної системі на базі раішень «Арт:Стивідорна компанія» та «Арт:Експедирування» в ТОВ “ТІС-Руда”
Короткий опис
ТОВ «ТИС-Руда» – це найбільш ефективний експортний термінал порту Южний з перевалки залізорудних окатишів. Обсяг перевалки у 2017 р. перевищив 5,6 млн тонн.
Термінал «ТІС-Руда» в морському порту «Південний» є стратегічною ланкою експортної логістики «Ferrexpo», компанія є співвласником терміналу.
Задача
У зв’язку зі змінами в структурі підприємства замовником було прийнято рішення автоматизувати оперативний облік.
Рішення
Для вирішення завдань автоматизації бізнес-процесів консультантом було запропоновано впровадити автоматизовану інформаційну систему на базі програмних продуктів «Арт:Стивідорна компанія» і «Арт:Експедирування», яка буде складатисьь з таких програмних розділів:
- Блок диспетчеризації:
- документи реєстрації залізничних накладних, прибуття вагонів на станцію і подачі в порт;
- механізм завантаження даних про вагони з Excel-файлу натурного листа від станції з формуванням документів залізничної накладної, прибуття вагонів на станцію і
- приймального акта;
- розроблений функціонал автоматичної зміни даних вагона у всіх документах після залізничної накладної при коригуванні інформації в ній;
- розроблено АРМ “Підхід суден” для спрощеної реєстрації графіка підходу суден і декларацій по підходу судна;
- реалізований механізм обліку відстані від носа і корми судна до кордонів при швартуванні на причалі;
- розробка механізму обліку покрокового плану навантаження судна в документі “Вантажний план” на додаток до стандартної узагальненої таблиці каргоплана;
- адаптовані друковані форми каргоплана – коротка з вагою і розгорнута за напрямками для кожного типу;
- розроблений документ “Змінно-добовий план” з друкарською формою і порівнянням плану і факту в розрізі обладнання.
- Блок групи обліку:
- адаптація системи під облік навалювальних вантажів;
- для усунення проблеми з негативними залишками при відвантаженні проведено поділ документальних і фізичних залишків вантажу на складі за напрямами та контрактами;
- розробка форми “Формування реєстрів надходження вантажів” для автоматичної генерації реєстрів прийнятих вантажів за період в розрізі приймальних актів;
- розробка АРМ вивантаження транспорту для швидкої реєстрації обробки вагонів з автоматичним формуванням документа подачі вагонів в порт і друкованої формою “Повідомлення станції”;
- реалізований механізм відображення «прямого» варіанту вивантаження транспорту на судно для двох ситуацій:
- однозначне списання документів на фактичне судно;
- оприбуткування документів на склад замість документів, списаних по FIFO на судно (відмінність фізичного і документального розрізів обліку);
- реєстрація відвантаження на судно розділена на дві таблиці: складський фізичний облік по штабелях, трюмам і облік за напрямками вантажів;
- розроблено механізм списання вантажу на підставі Інструкцій в дорученнях для поділу однієї країни призначення в «шапці» доручення (згідно з ВМД) на кілька країн і
- контрактів згідно з інструкцією вантажовідправника;
- механізм вказівки в дорученні правил відбору партій вантажу за напрямками для відвантаження;
- при підборі вантажу у «Відвантаження на судно» розроблений механізм підбору вантажів за Інструкцією вантажовідправника з номером контракту і номера складу, де розміщений вантаж;
- зміна автоматичного підбору документів партій вантажу в «Здавальних актах» в зв’язку з цим, списання документів по партіях приходу без необхідності реєстрації переміщення;
- розробка підсистеми інвентаризації: акти інвентаризації, списання та оприбуткування вантажу з друкованими формами;
- реалізований блок звітів за зразком ТОВ “ТІС- Руда”;
- доопрацьована можливість розрахунку зберігання вантажів за переліком документів партій з обраного здавального акту.
- Блок портової логістики та експедирування:
- вбудовування підсистеми портового експедирування в основну конфігурацію “Арт: Стивідорна компанія”;
- адаптація документа “Місячний план завозу” під прийняту на підприємстві форму;
- додавання добового графіка подачі вагонів зі зміною кількості колонок днів на формі в залежності від місяця;
- розробка документа “” Річний план вантажопереробки “;
- розроблений блок аналітичних звітів: “Аналіз обробки залізничного транспорту”, “Аналіз використання складу»;
- розробка друкованих форм за зразками для блоку портового експедирування: «Доручення на навантаження», «Коносамент», «Штурманська розписка», «Маніфест», «Таймшит»;
- додавання в доручення на навантаження поля “Вид документа закриття” (Коносамент, Штурманська розписка, Морська накладна).
Також був розроблений механізм для роботи логіста – спеціальний документ, в якому можна вводити планові показники роботи терміналу, а з форми – відкрити Excel-файл, який частково буде заповнений фактичними показниками з бази даних, але додатково користувач зможе використовувати будь-які формули, графіки та інші об’єкти, а потім зберегти його безпосередньо в базу даних, щоб в будь-який момент отримати доступ до зведення минулих періодів.
Результати
- Усунення ручної підготовки документів – всі документи формуються і роздруковуються з програми.
- «Прозорість» обліку — для кожного вхідного/ вихідного документу (доручення, вантажний план, змінно-добовий план, коносамент, маніфест) відповідає електронний аналог з посиланнями один на одного і структурою підпорядкованості, тому завжди можна оперативно знайти необхідну інформацію.
- Збільшення точності одержуваних звітних документів – при формуванні звітів використовуються одні й ті ж дані.
- Пошук і виправлення помилок максимально спрощені. Якщо у звіті виявлена помилка, то при відкритті в ньому електронного документа можна внести зміни.
- Скорочення термінів складання звітних документів для «закриття» місяця.
- Будь-які звіти можна сформувати в режимі реального часу. Також ці звіти можуть самостійно змінюватися користувачами без залучення фахівців ТОВ «Арт Порт», і формуватися в різних варіантах в залежності від поставлених вимог.
- Шляхом «впровадження» Інструкції до доручення, процедура документального переміщення вантажу між складами практично виключена.
- При навантаженні судна фактичними даними по складу (оператор ЦПУ) і документами за Інструкцією вантажовідправника (група обліку), можна в реальному режимі часу переглянути фактичні залишки складу і визначити різницю.
Термін впровадження: 3 місяці
Дата початку промислової експлуатації – 01 березня 2019 року